Co je to SEO

Všeobecně je SEO (Search Engine Optimization) způsob, jak psát články a dělat weby  tak, aby bylo dobře a správně dostupné pro vyhledávače na internetu. SEO optimalizace se dělí na 2 hlavní části. První z nich je onpage a druhá je offpage.

Onpage SEO, je takový způsob, kterým můžeme ovlivnit zápisem článků a textů na našich stránkách, označením prvků na stránce například OG tagy nebo Google tagy. Dále onpage SEO ovlivňuje například to, zda je stránka validní dle W3C standardu, zda jsou schematické značky správně zapsány za sebou, zda jsou použity pravidla přístupnosti a mnoho dalších způsobů zápisů a technologií. Nejčastější problém nastává s validací stránky. Validní stránky jsou prvním krokem k úspěchu. Validace stránek je důležitá kvůli správnému zobrazení stránek napříč prohlížeči. Jde hlavně o to, mít správně validní stránky. Někteří webmasteři stránky mají sice validní, ale to díky různým trikům se poté zobrazují jinak, než je web navrhnut a poté může dojít k problémům se zobrazením stránek v různých prohlížečích.

V poslední době se do hodnocení SEO dá zahrnout i responsivita webu. Dle některých článků Google zohledňuje do výpočtu page ranku to, zda je web responsivní. Dále Google začal zohledňovat i zabezpečené stránky pomocí šifrované komunikace HTTPS. (anglicky) Toto zvýhodnění bude v brzké době uplatňovat i seznam.cz.

Offpage SEO faktory se ovlivňují už mnohem hůře, ale některé se dají ovlivnit. V první řadě se mezi offpage SEO řadí linkbuilding. To je vytváření zpětných odkazů na naše webové stránky. Dále zde můžeme zařadit tvorbu microsites, aktivity na sociálních sítí a poté přirozenou aktivitu uživatelů. Přirozená aktivita uživatelů je nejsilnějším nástrojem propagace webu a je z ní největší zisk a užitek. Pokud se chcete pustit do kvalitního linkbuildingu, je dobré najít fóra a diskuze, které se zaměřují na Vaši problematiku a do těchto diskuzí přispívat a dávat odkazy na Váš web. Vice o microsites a linkbuildingu se dozvíte v některém z dalších článků.