Jak na linkbuilding?

V dnešní době je linkbuilding jedna z nejdůležitější věcí na úspěšném webu. Osobně jsem se setkal s několika společnostmi, které linkbuilding nabízí. Utratíte u nich tisíce korun a výsledek je nulový. Proč? Protože tyto společnosti chtějí většinou vydělat na Vaší nezkušenosti. Tvorba kvalitního linkbuildingu zabere desítky hodin.

Ale pojďme se na to podívat od začátku. Co to ten linkbuilding vlastně je. Jde o budování odkazů, které budou odkazovat na Vaše stránky. Jde o to vytvořit co nejpevnější odkazy. Ideálně takové odkazy, které budou na internetu na věky věků. Čím starší funkční odkaz, tím Vám víc pomáhá v dalších oblastech jako jsou například pozice ve vyhledávačích. Pokud máte nový projekt, tak na něm asi nebudete mít staré odkazy. Proto je u linkbuildingu dobré myslet hodně dopředu.

V první řadě potřebujeme na naše stránky dostat návštěvníky, kterým bychom mohli něco nabídnout. Nejde o to jim rovnou něco prodat, ale dostat se jim do podvědomí. Toho docílíme tak, že nebudeme spamovat všemožná fóra, diskuze, články atp. Nejlepší je se zaměřit na konkrétní odborné stránky a zde věcně přispívat do diskuzí. Ideálně najít takové diskuze, kde uživatelé řeší problém, který vy umíte vyřešit. Je jedno jestli ta diskuze je již stará. Jde o to nabídnout tam pro potencionální zákazníky aktuální řešení, které jim  můžete nabídnout. Ale to nejdůležitější je, tam zanechat odkaz na Vaše webové stránky. Ideálně takový, na který uživatel může kliknout.

Odkazy z tématicky stejně zaměřených diskuzí nebo problematik jako je Vaše zaměření mají do budoucna obrovskou váhu. Později až tyto diskuze budou opět projíždět vyhledávací roboti a naleznou zde relevantní obsah jako je zaměřený Vás web, přiřadí Vám kladné body a posune o nějakou tu pozici výše ve vyhledávači. Dokonce to ani netrvá moc dlouho. Řeším například linkbuilding pro eshop www.dumsexu.cz, kde v erotické poradně vyhledávám příspěvky, kde mohu uživatelům pomoci. Například zde.

Vyvarujte se tvorbě linkbuildingu z webů, které jsou tematicky úplně mimo , nebo kde se jedná o weby určené jen pro linkbuilding. Zde se může stát, že dostanete negativní body a efekt bude opačný než budete očekávat. Platí zde, že dobře odvedená poctivá kvalitní práce přinese relativně rychle úspěchy. Už prvních 10 odkazů dobře mířeného linkbuildingu může na Váš web přivést během prvních 14 dní 1000 návštěvníků, 30 zákazníků a zlepšit pozici napříč odkazy už o 100 míst.

Vraťme se teď na začátek a řekněme si, proč nevyužívat společnosti, které nabízí linkbuilding. Tyto společnosti mají většinou katalogové weby nebo systémy, které ve svých kategoriích mají nesouvislí obsah. Tyto systémy jsou jednoúčelové a velmi často po několika letech končí a tím investice se vytrácí. Tyto weby mají možná na úvodní stránce silný page rank nebo s-rank ale na jednotlivých stránkách je tato hodnota téměř nulová. Obsah, který budou zveřejňovat bude většinou identický a to také přínos nemá. Ve výsledku to dopadne tak, že možná první rok Vám to přinese malej zisk, ale pak se najednou budete divit že se všude propadáte. A dále to přinese možná návštěvníky, ale ne zákazníky.

Aktuálně jsem začal využívat služby společnosti Info, která má desítky katalogů na českém i slovenském webu pro e-shop dumsexu.cz. Po půl roce jsem si udělal analýzu, kolik lidí mi přivedly na web a jaký je vlastně výsledek investice 1000 Kč bez DPH.

statistika-info  Z této tabulky je jasně vidět, že za jeden proklik jsem utratil 21,74 Kč bez DPH, což je celkem luxusní čáska a na zboží.cz bych z toho měl cca 8 prokliků.

 

 

 

Dále jsem si ověřoval jaký page-rank a s-rank (tedy váhu odkazu) mi přináší odkazy z daného katalogu. Výsledkem je číslo 0. Naštěstí tento katalog nepřináší záporné hodnocení pro roboty a zatím jen generuje větší množství zpětných odkazů. V mém případě jsem se zatím dostal na číslo 9 i když dle jejich statistik by toto číslo mělo být mnohem větší. Na zkoušku jsem investoval ještě jedno roční období za zvýhodněnou cenu po 3/4 roce porovnám výsledky a přínos tohoto katalogu pro web. Dle všeho se toto jeví zatím jako zbytečná investice která negeneruje žádné objednávky a minimální návštěvnost.

Vhodné pro linkbuilding je spuštění aktivního blogu například na službě blogspot.com. Zde můžete uvádět testy produktů, příběhy nebo zkušenosti. Je vhodné články šířit mezi lidi například odkazy z produktů, kterých se článek týká a na sociálních sítích.

Jsou další velmi účinné metody pro kvalitní linkbuilding a o některých se možná zmíním příště, ale něco si také musím nechat pro sebe :).