Proč mít firemní web, když na internetu nepůsobím

Tuto otázku slýchávám často, když někomu nabízím stránky. Odpověď je jednoduchá. Když si jako běžný člověk potřebuji najít do kolika hodin má daná společnost nebo obchod otevřeno, nejsnazší cestou je využít internet, webové stránky, kde naleznete danou otevírací dobu.

Bohužel ve městech většina malých krámků vůbec nemá svoje firemní prezentace a to například ani na www.firmy.cz, kde by ji mohly mít zcela zdarma. Pak nezbývá nic jiného než se pokusit společnost nalézt v telefonním seznamu a zavolat jim do kolika hodin mají otevřeno.

Pokud by společnost měla svoji webovou prezentaci a to i s drobným linkbuildingem, mohla by do budoucna získat více zákazníků. Už jen proto, že by se na ní dal snadno dohledat kontakt. Malé obchůdky stále spoléhají na svoje informace, které mají vylepené na dveřích, ale upřímně, kdo z vás tyto informace čte, když do obchůdku vchází? Já si je přečtu vždy, když vezmu za kliku a zjistím, že mají zavřeno.

Kdyby i tento malý obchůdek měl malou prezentaci na internetu, například by měl zalinkovaný profil na Google maps nebo na výše zmíněných Firmy.cz, které by to promítly i do Mapy.cz, mohli by lidé, kteří právě navštěvují dané město, jednoduše v mobilu najít požadovaný krámek včetně adresy, kontaktu a otevírací doby.

Tímto způsobem se dá pro kamenné obchody získat aktuálně i konkurenční výhoda. Jelikož téměř nikdo z konkurence nemá svojí firemní vizitku. A tak například turista, který shání baterky do svého foťáku, neví o krámku, který je 2 bloky od něj, a tak musí zajet MHD do supermarketu, o kterém ví, že tam ty baterie koupí.